min bil logga T

Med anledning av Covid-19

Vi vill försäkra dig om att vi under denna utmanande tid gör allt för att verksamheten ska fortsätta som vanligt, vi är förberedda på en ny våg av smittspridning och litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk.

Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Självklart följer vi aktuella riktlinjer från ansvariga myndigheter – för att säkerställa att vi vidtar rätt åtgärder för att skydda våra kunder, våra medarbetare och vårt samhälle.

  • Vi välkomnar dig men vi skakar däremot inte hand
  • Våra servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen
  • Vi tvättar händerna enligt gällande rekommendationer
  • Vid betalning kan du med fördel använda Swish – du betalar via mobilen och minimerar spridning via kontaktytor. 
  • Om du ska hämta ut din bil kan vi göra en kortare genomgång med det mest nödvändiga och ta övriga frågor via telefon eller mail.
  • Skadebesiktning - Du kan ta bilder på din skada, oavsett försäkringsbolag, och skicka direkt till oss för bedömning via vår hemsida www.minbil.se/skadebesiktning. 

För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar mer än nödvändigt så finns tillgänglig bokningsmöjlighet på www.minbil.se. Du är alltid välkommen att kontakta oss via telefon 08-684 044 00 eller via mail om du har funderingar eller frågor.

  • sollentuna@minbil.se
  • haninge@minbil.se
  • vallentuna@minbil.se
  • bromma@minbil.se
  • taby@minbil.se
  • tyreso@minbil.se

Kan jag boka online?
Du kan enkelt boka tid via vår onlinebokning som är öppen dygnet runt. Om du behöver avboka/boka om din tid så går det lika lätt att göra det. Använd då koden du fick i din online bokningsbekräftelse.

Om jag är sjuk, kan jag komma till er med min bil?
Nej, vi tar smittspridningen på största allvar och bokar därför en ny tid.

Vad händer om min tekniker blivit sjuk?
Om en annan tekniker har möjlighet att ta hand om din bil gör hen det. Går det inte att lösa kontaktar vi dig och bokar vi en ny tid.

Är det viktigt att göra service i rätt tid på min bil?
Ja, det är viktigt att du som kund har koll på vad som gäller om man inte utför service enligt plan. Det kan påverka din garanti eller försäkring på bilen, detta gäller även i Corona-tider. Läs gärna mer om garantin för din bil hos ditt bilmärke.

Vi uppmanar alla kunder att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smitta.
Ta hand om varandra och visa omtanke!