min bil logga T

Med anledning av Covid-19


Vi vill försäkra dig om att vi under denna utmanande tid gör allt för att verksamheten ska fortsätta som vanligt. Vi håller öppet som vanligt på alla anläggningar och välkomnar alla våra besökare.
Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk.

Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Självklart följer vi aktuella riktlinjer från ansvariga myndigheter – för att säkerställa att vi vidtar rätt åtgärder för att skydda våra kunder, våra medarbetare och vårt samhälle.

  • Vi välkomnar dig men vi skakar däremot inte hand
  • Våra servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen
  • Vi tvättar händerna enligt gällande rekommendationer
  • Vid betalning kan du med fördel använda Swish – du betalar via mobilen och minimerar spridning via kontaktytor. 
  • Om du ska hämta ut din bil kan vi göra en kortare genomgång med det mest nödvändiga och ta övriga frågor via telefon eller mail.
  • Skadebesiktning - Du kan ta bilder på din skada, oavsett försäkringsbolag, och skicka direkt till oss för bedömning via vår hemsida www.minbil.se/skadebesiktning. 

För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar mer än nödvändigt så finns tillgänglig bokningsmöjlighet på www.minbil.se. Du är alltid välkommen att kontakta oss via telefon 08-684 044 00 eller via mail om du har funderingar eller frågor.

  • sollentuna@minbil.se
  • haninge@minbil.se
  • vallentuna@minbil.se
  • bromma@minbil.se
  • taby@minbil.se
  • tyreso@minbil.se

 Däcksäsongen, blir den som vanligt?
Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Lagen säger att vi måste skifta innan 30 april 2020 efter beslut av Transportstyrelsen, så vi kommer självklart hjälpa alla kunder med detta. Bokning sker enklast via vår hemsida www.minbil.se, vår onlinebokning är öppen 24/7 och om du behöver avboka/boka om din tid så går det lätt att göra det också.

Om jag är sjuk, kan jag komma till er med min bil?
Nej, vi tar smittspridningen på största allvar och bokar därför en ny tid.

Vad händer om min tekniker blivit sjuk?
Om en annan tekniker har möjlighet att ta hand om din bil gör hen det. Går det inte att lösa kontaktar vi dig och bokar vi en ny tid.

Är det viktigt att göra service i rätt tid på min bil?
Ja, det är viktigt att du som kund har koll på vad som gäller om man inte utför service enligt plan. Det kan påverka din garanti eller försäkring på bilen, detta gäller även i Corona-tider. Läs gärna mer om garantin för din bil hos ditt bilmärke.

Vi uppmanar alla kunder att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smitta.
Ta hand om varandra och visa omtanke!

 

PREMIÄR för Kia i Tyresö!

Den 1 april blir vi även Kia på vår verkstad i Tyresö!

2 veckor förlängd däcksäsong!

Transportstyrelsen har beslutat om ett generellt undantag från reglerna om dubbdäck. Undantaget innebär att datumet för när dubbdäcken ska tas av skjuts upp med två veckor, från den 15 april till den 30 april 2020.

FÖR OSS ÄR KUNDSERVICE
EN LIVSSTIL

Vår ambition är att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen eller kanske bara byta vindruta. Vi erbjuder fackmässigt hantverk, avancerad diagnostik, konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som vi hoppas ska överträffa dina förväntningar.

MIN BIL - AUKTORISERAD BILVERKSTAD FÖR;

För mer information om vilken auktorisation varje verkstad har, se fliken "Våra verkstäder" och välj önskad verkstad.

Min bil Täby är auktoriserad bilverkstad för;
KIA, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Lancia, Fiat Professional, Jeep, Chrysler, Dodge,
Dodge RAM, Honda, MG Rover,Ssangyong, Saab, Suzuki och Mitsubishi

Min bil Sollentuna är auktoriserad verkstad för;
Nissan, Subaru, Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional och Mtisubishi

Min bil Tyresö (fd. Lennarts bil) är auktoriserad verkstad för:
Opel, Saab, Subaru, Fiat, Abarth, Fiat Professional, Jeep, Alfa Romeo, Suzuki och Mitsubishi

Min bil Bromma är auktoriserad  verkstad för;
Subaru, Hyundai, Honda, Mitsubishi och Ssangyong

Min bil Haninge är auktoriserad för Saab

Min bil Vallentuna har idag ingen auktorisation utan är en renodlad Autoexperten-verkstad

Vi har kompetens, märkesspecifik utrustning, original reservdelar och know-how för din bil!

För mer information om vilka auktorisationer varje verkstad har och vart du kan få hjälp
med din bil - klicka på fliken "Våra verkstäder"

SKICKA EN BOKNINGSFÖRFRÅGAN

VAD VI GÖR

Vi är auktoriserad verkstad för många olika bilmärken men hos oss är alla bilar välkomna!

Vi förstår att bilen är ett viktigt verktyg i vardagen. Hos oss kan du alltid få låna en bil eller cykel i samband med din bils besök på verkstaden.

VÅR HEMLIGHET

Det finns ingen hemlighet, bara öppen dialog och sunt förnuft!

Vi sätter ägaren till bilen i fokus, vi lyssnar till behovet hos kunden och analyserar fram vad vi kan göra för att besöket ska bli så bekymmersfritt som möjligt.

VÅRA KUNDER

Våra fina kunder är den främsta orsaken till vår framgång!

Dagens bilar är mycket komplexa men det är inte våra kunder.
Förklara så man förstår, ge kunden de bästa alternativen så behöver de aldrig byta verkstad.

Referenser

De bästa referenserna får man från vårt varumärkes främsta ambassadörer - kunderna!

" Många av våra kunder har varit med sen jag startade min bil 2006 och det tycker jag påvisar att vi har rätt tänk!
För oss handlar att driva business mest om att ha och skapa bra relationer både med medarbetare, kunder,
leverantörer och t.o.m. med sina konkurrenter.
En annan viktig del är att det ska vara enkelt att både vara kund och att samarbeta med Min bil - Tack vare
vår geografiska spridning runt om i Stockholm kan man fortfarande vara kund hos oss även om man
skulle flytta eller byta jobb från exempelvis norra till södra sidan stan."



Mickael Persson, Grundare och VD

MINST

10,000

Skapade arbetsorder

MINST

15,000

Glödlampor bytta

MINST

30,000

Timmar av hårt arbete