reparationer

reparation skall alltid vara fackmässigt utförd

Vi skulle kunna skriva en tjock bok om hur reparationer ska gå till.
Men många bilmärken och modeller ger lika många biltillverkarrekommendationer och anvisningar.

Grundregeln är dock att en reparation alltid ska vara fackmässigt utförd. 
Dvs. att vi som bilverkstad alltid ska utföra rätt reparation på din bil. Och med rätt menar vi att följa biltillverkarens rekommendationer för vad som gäller för just din bil.

Bilens motorer klarar i regel inte av oljor av sämre kvalitet och de kronor du sparar in nu på billig motorolja förlorar du senare genom ökad bränslekostnad och att du kanske måste reparera ett eventuellt motorhaveri eller i värsta fall skrota din bil för den inte längre är värd att laga.
Motorhaverier är oftast mycket dyra, en del kan kosta upp emot 50 000 kr eller mer.
Har du dessutom maskinskadeförsäkring på bilen så kan du tyvärr inte använda dig av den om du inte har följt tillverkarens rekommendationer till punkt och pricka.

Vi vet att bilägande är ganska kostsamt, ibland riktigt kostsamt som t ex när man väljer att köpa ett bilmärke eller modell som är dyr, udda och som kanske har många specialfunktioner.

De finns verkstäder som utför tillfälliga billiga reparationer. Vi är måna om våra kunders bilar och plånbok, vi ser till att utföra rätt reparation vid rätt tidpunkt vilket i längden blir mest kostnadseffektivt för våra kunder.
 

nytt eller begagnat?

En vanlig fråga vi ofta får är "ska jag välja nytt eller begagnat" och svaret på det är aldrig enkelt, det finns många parametrar att ta hänsyn till innan man bestämmer sig.

Det kan tex vara;

  • vilken typ av reservdel det gäller
  • bilens ålder
  • skick på bilen
  • värde på bilen
  • tidigare utförda arbeten 
  • mm.

Det är bra att man gör en nogrann övervägning innan man beslutar sig.

Tycker du det är svårt? Vi hjälper gärna till att diskutera fram en lösning som passar just din bil.